Vērtīgs olbaltumvielu avots ir griķi un auzas.  Tajās ir 8 neaizvietojamās aminoskābes.

Griķu putra nesatur glutēnu un ir vismazāk alerģiska. Tajā ir daudz olbaltumvielu, vitamīnu un minerālvielu. Griķos ir daudz dzelzs un citu vērtīgu vitamīnu. Griķu putru var ēst arī tie bērni, kuriem ir nosliece uz cukura diabētu.

Pilngraudu auzu putra ir maigākas konsistences un piemērota arī reizēs, kad ir zarnu trakta un kuņģa problēmas. Tā satur daudz vērtīgās taukskābes, maz cietes. Vērtīgo tauku rekordistes ir pilngraudu auzu pārslas. Vērtīgās taukskābes ļoti pozitīvi ietekmē nervu sistēmu.

Neatņemama sastāvdaļa, veselīgam bērna uzturam, protams, ir augļiem un dārzeņiem, piemēram, plūmes satur  beta karotīnu, C un B2 vitamīnus, nātriju, kalciju un dzelzi; ābols - A, B1 B2,B6, dzelzi, magniju un kalciju. B vitamīns piedalās nervu sistēmas attīstībā un nervu aizsargājošā apvalka veidošanā, B grupas vitamīni ir neatņemama bērna augšanas procesu sastāvdaļa. Tie nodrošina arī sarkano asinsķermenīšu veidošanos organismā un stiprina imunitāti.

Vai dot bērnam glutēnu saturošus produktus?

Auzu putra ir viena no populārākajām, bet arī apspriestākajām tā iemesla dēļ, jo satur glutēnu, un kādam var šķist grūti sagremojama. Vairākos pētījumos ir secināts, ka agrīna iepazīstināšana ar glutēnu patiesībā var novērst alerģiju un dažādu slimību (piemēram, diabēta un astmas) rašanos nākotnē. Uztura speciāliste Lizete Puga iesaka “par glutēnu satraukties tikai tad, ja ģimenē kādam jau ir attiecīgās veselības problēmas. Jo pēdējā laikā tieši pārlieku lielā piesardzība noved pie tā, ka bez vajadzības tiek ierobežota bērna ēdienkarte.”

„Mazo lāču putra” saturošie graudaugi ir iepirkti no bioloģiski sertificētiem pārstrādātājiem*.

 

 

 Izmantotie avoti :

http://www.mammamuntetiem.lv/articles/35115/astonas-visvertigakas-putrinas-lieliem-un-maziem/

https://viensplusviens.lv/2017/07/pirmas-garsas-putras/

http://vecakosanas.espati.lv/index/view/id/3207/page/2/GUDRS-uzturs--GUDRS-berns/

 

*”Rīgas dzirnavnieks”, zs „Bebri”

0
.

 .