"Mazo lāču putra" savos produktos izmanot daudz vērtīgu graudaugu.

Prosa ir labs B grupas vitamīnu avots, kā arī satur vairāk nekā 50% no dienā nepieciešamās mangāna devas. Tā apgādās organismu ar dzelzi, magniju, fosforu un cinku, kas visi ir vērtīgu un nepieciešamu minerālvielu grupas biedri. Prosa noteikti ierindojama uzturā vēlamu produktu klāstā, jo tai ir augsts antioksidantu saturs un aktivitāte, nesatur glutēnu. 

Amarants ir bagātīgs olbaltumvielu, tai skaitā, aminoskābes lizīna avots. Salīdzinot ar citiem putraimiem, amaranta sēklās ir daudz dzelzs un kalcija, turklāt tas ir vienīgais graudaugs, kas satur C vitamīnu. Papildus visam, tas satur lunasīnu - pretiekaisuma vielu, kam piemīt pretvēža darbība.* Amarants nesatur glutēnu.

Kailgraudu mieži. Atšķirībā no tradicionālajiem miežiem tiem ir citāda grauda uzbūve. Kuļot to ir diezgan viegli atdalīt, apvalku vajag daudz mazāk lobīt, tādējādi veselīgais slānis neiet zudumā apstrādes procesā. Šie mieži ir noderīgi veselības uzlabošanai, piemēram, tie samazina holesterīna un glikozes līmeni asinīs.

Vērtīgs olbaltumvielu avots ir griķi un auzas.  Tajās ir 8 neaizvietojamās aminoskābes.

 Griķu putra nesatur glutēnu un ir vismazāk alerģiska. Tajā ir daudz olbaltumvielu, vitamīnu un minerālvielu. Griķos ir daudz dzelzs un citu vērtīgu vitamīnu. Griķu putru var ēst arī tie bērni, kuriem ir nosliece uz cukura diabētu.

Pilngraudu auzu putra ir maigākas konsistences un piemērota arī reizēs, kad ir zarnu trakta un kuņģa problēmas. Tā satur daudz vērtīgās taukskābes, maz cietes. Vērtīgo tauku rekordistes ir pilngraudu auzu pārslas. Vērtīgās taukskābes ļoti pozitīvi ietekmē nervu sistēmu. 

Neatņemama sastāvdaļa, veselīgam bērna uzturam, protams, ir augļiem un dārzeņiem, piemēram, plūmes satur  beta karotīnu, C un B2 vitamīnus, nātriju, kalciju un dzelzi; ābols - A, B1 B2,B6, dzelzi, magniju un kalciju. B vitamīns piedalās nervu sistēmas attīstībā un nervu aizsargājošā apvalka veidošanā, B grupas vitamīni ir neatņemama bērna augšanas procesu sastāvdaļa. Tie nodrošina arī sarkano asinsķermenīšu veidošanos organismā un stiprina imunitāti.

Vai dot bērnam glutēnu saturošus produktus? 

Auzu putra ir viena no populārākajām, bet arī apspriestākajām tā iemesla dēļ, jo satur glutēnu, un kādam var šķist grūti sagremojama. Vairākos pētījumos ir secināts, ka agrīna iepazīstināšana ar glutēnu patiesībā var novērst alerģiju un dažādu slimību (piemēram, diabēta un astmas) rašanos nākotnē. Uztura speciāliste Lizete Puga iesaka “par glutēnu satraukties tikai tad, ja ģimenē kādam jau ir attiecīgās veselības problēmas. Jo pēdējā laikā tieši pārlieku lielā piesardzība noved pie tā, ka bez vajadzības tiek ierobežota bērna ēdienkarte.”


 

 

 Izmantotie avoti :

http://www.mammamuntetiem.lv/articles/35115/astonas-visvertigakas-putrinas-lieliem-un-maziem/

https://viensplusviens.lv/2017/07/pirmas-garsas-putras/

http://vecakosanas.espati.lv/index/view/id/3207/page/2/GUDRS-uzturs--GUDRS-berns/

*https://www.delfi.lv/tasty/jaunumi/pasta-kuskuss-bulgurs-amarants-un-citi-graudaugi-viens-no-vidusjuras-dietas-sturakmeniem.d?id=44461530&page=5

 


0
.

 .